נתחיל מן התשובה הברורה – כיום כולם אבל פשוט כולם נמצאים באינטרנט. היש אחד שלא גולש באינטרנט בזמן נסיעה באוטובוס? או בזמן שהוא שוכב ונח על הספה?
כולם ככולם צורכים את המידע שלהם מן הרשת, והרשת היא המקום שבו מקבלים תשובה לכל שאלה, מענה לכל צורך ופתרון לכל בעיה.
ומהו עסק?
עסק הוא גוף שנותן שירות בנושא מסוים העונה על צורך של אנשים. אפשר בהחלט לומר שהוא עונה על הקריטריון של פתרון לכל בעיה או תשובה לכל שאלה.
הקהל שלכם מחפש אתכם
ובכן לא בהכרח שאקטיבית הקהל מחפש אתכם, אבל הוא בהחלט ישמח למצוא אתכם.
הפרסומים הקלאסיים דוגמת שלטי חוצות או סטיקרים, ידעו לעשות את העבודה אך חטאו בגדול בדבר אחד – הם פנו לכולם.
למה שחנות בגדים לנערות תפנה לנשים מבוגרות או גברים בגיל העמידה? ולמה שפאב צעיר ושוקק יפנה לאנשים שכבר מזמן מעדיפים להישאר בבית בשעות הערב הקטנות.
שיווק דיגיטלי נהנה מיתרון אדיר וזה שהוא יכול לפנות לקהלים מדויקים המחפשים אחר מענה.
פרסום בפייסבוק
פרסום בפייסבוק הוא דוגמה נהדרת לאופן שבו אסטרטגיה שיווקית מוצלחת עובדת.
נניח ונפתח עסק חדש של מסעדת המבורגרים, והקונספט של המסעדה הוא שהיא זולה במיוחד.
ייתכן מאוד שבני 30 פלוס ומעלה כבר לא יתעניינו במסעדה ואפילו יחשדו שמא הבשר לא איכותי. מנגד, בני 20 פלוס, תיכוניסטים וחיילים, ישמחו למצוא מסעדה שנותנת להם מענה קולינרי טוב ובמחיר מופחת.
דרך פרסום יעיל בפייסבוק ובאינסטגרם, ניתן למקד מודעה רלוונטית אך ורק לתושבי העיר שבה ממוקמת המסעדה, ואך ורק לאלו שנמצאים בין הגילאים 17 עד 25 (שכן גם סטודנטים בהחלט יכולים למצוא כאן מענה).
פרסום שכזה, יגיע בדיוק אל הקהלים שרצינו, יאפשר לנו לשים את תקציב הפרסום שלנו במקום הנכון, ולקבל כמה שיותר תפוקה שלמעשה תאפשר להשקעה להחזיר את עצמה.
פרסום בגוגל
פרסום בגוגל הוא דוגמה לטכניקת שיווק אחרת, והמטרה שלו לענות על צורך מובהק שהגולש חש בו.
דוגמה קלאסית לכך היא מנעולן שמקדם את העסק שלו בגוגל.
הגולש שיחפש אחר מנעולן בראשון לציון, יעשה זאת מתוך צורך מובהק במנעולן כאן ועכשיו. הוא לא יכול לחכות, והוא בטח לא ייכנס לפייסבוק כדי לפגוש במקרה במודעה של מנעולן שרצה לו בפיד.
הלקוח ממוקד מטרה, זקוק לשירות – ואם הוא ימצא מודעה רלוונטית ודף שמניע אותו לפעולה, הרי שיש לנו לקוח חדש שמחזיר את ההשקעה.